SHOPPING LIFESTYLE AS A MEDIATION VARIABLE IN THE EFFECT OF HEDONIC SHOPPING VALUE ON BUYING IMPULSE IN ONLINE SHOP
Abstract
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Bong, S. (2011). Pengaruh In-Store Stimuli Terhadap Impulse Buying Behaviour Konsumen Hypermart Di Jakarta. Ultima Management, 3(1), 31–52.
Cahyono, K. E. (2012). SHOPPING LIFE STYLE MEMEDIASI HUBUNGAN ANTARA HEDONIC DAN, (80), 188–208.
Darma, L. A., & Japarianto, E. (2014). Analisa Pengaruh Hedonic Shopping Value Terhadap Impulse Buying Dengan Shopping Lifestyle Dan Positive Emotion Sebagai Variabel Intervening Pada Mall Ciputra. Jurnal Manajemen Pemasaran, 8(2), 80–89. https://doi.org/10.9744/pemasaran.8.2.80-89
Ghozali, Imam. (2009). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS, Edisi Keempat. Semarang : Universitas Diponegoro.
Kurniawan, D., & Kunto, Y. S. (2013). Pengaruh Promosi Dan Store Atmosphere Terhadap Impulse Buying Dengan Shopping Emotion Sebagai Variabel Intervening Studi Kasus Di Matahari Department Store Cabang Supermall Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran Petra, 1(2), 1–8.
Kotler, P. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi Millenium. Jakarta : Prehallindo.
Leba, E. (2015). Pengaruh atmosfer gerai dan promosi terhadap pembelian impulsif yang dimediasi emosi positif, 4, 1–17.
Maholtra, N.K. (2009). Riset Penelitian. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.
Rachmawati, V. (2009). Hubungan antara Hedonic Shopping Value, Positive Emotion, dan Perilaku Impulse Buying pada Konsumen Ritel. Jurnal Majalah Ekonomi, 19(2), 192–209.
Sari, L. R. (2015). Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen Volume 4, Nomor 4, April 2015 Perbandingan Return Saham... - Sari, Linda Ratna, 4(April), 1–21.
Sekaran, U. (2006). Metodologi Penelitian untuk Bisnis. Buku I. Edisi 4. Jakarta : Salemba Empat.
Sudaryono. (2017). Metodologi Penelitian.Jakarta : RajaGrafindo Persada.
DOI: https://doi.org/10.31846/jae.v7i2.210
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
e-Jurnal Apresiasi Ekonnomi Indexed by:
     Â